.... život, ten miluje toho, kdo miluje a zapomíná na ty, kteří zapomínají milovat.

Malajsie : Směs kultur a nádherná příroda

1. března 2015 v 16:38 | Luboš |  Dosud procestované země
Když jsem se občas někomu zmínil, že navštívím Malajsii, tak všichni mi kázali, jak je to tam strašně drahé ( jen cigarety a alkohol, proto jsou všichni nasraný) nebo že je tu neskutečný multikulturalismus a lidi se nesnášejí a že tu není moc co vidět. Jako vždy jsem to nechal na svém přesvědčení a poznání a všem říkal, že se chci přesvědčit sám, jak to je či není. Pravda je přesně taková v jakou jsem doufal, Malajsie je naprosto super a doufám, že se sem brzy vrátím.

12.2. Jsme koupili jízdenku z Hatyai ( Thajsko ) do Penangu ( Malajsie ), což je velikánský ostrov na západě Malajsie a cesta by měla trvat 4 hodky. Vyrazili jsme v 15 30 krásným malým vanem pro 12 lidí. Cesta utíkala jako po másle a na Thajsko - Malajských hranicích žádné problémy nebyly. Řidič byl tak skvělej , že nás na ostrově Penang zavezl až do Georgetownu do hostelu. Cestou jsme přejížděli jeden z nejdelších mostů na světě měřící 23, 5 km. Neuvěřitelný, stejně jako část ostrova Georgetown, pojmenovaná po králi Jiřím III . Nádherná směs Anglické, Čínské a Malajské architektury. Kousek od sebe tu stojí mešity, kostely a buddhisticke chrámy. Vše je ve vzájemné symbióze a respektu ( tedy po celou dobu našeho pobytu :-) ) Kohokoliv jsem se tu ptal, tak mi neřekl , že by tu byl nějaký náboženský problém ( asi se bál , že jsem nějaký reportér z Tv Nova ) .Zrovna tu jsme v době, kdy za pár dní bude oslava nového Čínského roku a vše se tu na to náležitě připravuje. Byl jsem až neuvěřitelně překvapen Malajskou pokorou a pohostiností. Je tu i čtvrť " Little India" a ten název je naprosto výstížný. Pořvávající hlasitá , křiklavá a chvilkama až nesnesitelná hudba a všudypřítomná " vůně" Indie, plynoucí z vonných tyčinek, květin a pouličního jídla , které mám rád. Další den jsme si půjčili skůtr a vyrazili k Kek Lok Si, což je megalomanskej náboženskej buddhistickej komplex, kde je neuvěřitelně veliká socha Buddhy. K mému překvapení tu není moc lidí a užíváme ticha a klidu. Poté jsme zamířili k botanické zahradě, která je úplně nejvíc nejnádhernější. Je neuvěřitelné vedro a ulehávám pod strom do stínu a užívám výhledu a ticha. Z plánovaných 20 ti minut ležim skoro dvě hodky :-). Večer je v Georgetownu živo a nejvíce mě a Ivet zaujal zdejší " streetart" a bleší trh, na kterém jsem si za dolar koupil krásné "originální" tričko Versace na běhání. Po 4 dnech jsme opustili ostrov Penang a vydali se do Cameron Highlands. Cesta trvala 4 hodky a cestou byli nádherné panoramatické výhledy. Našli jsme tu hostel Twin Pines, kde byla nádherná zahrada a neuvěřitelnej klid. V jednu jsme vyrazili na "panoramatic view" Genung Jasir. Cesta vedla džunglí po značené stezce ( vlající fáborky , na kterých bylo napsáno trail 10 ) a celkově to byl nádherný výlet. Večer jsme se v hostelu potkali s 5 Čechama, který byli abnormálně vtipný. Každý z nich měl 3 litry tvrdého alkoholu a jak řekli : je čas začít pít, tak jsem cítil , že tenhle večer bude nezapomenutelnej. Celej večer byla legrace a po dlouhé době jsem se opravdu dost nasmál. Obzvláště když někoho napadlo , že vylezeme na střechu a z nápisu Twin pines uděláme Twin Penis. Ráno mi kupodivu bylo dobře a v 9 jsme se s klukama potkali u recepce a vyrazili jsme jejich půjčeným autem na výlet k zdejším věhlasným čajovým plantážím. Ivet sem vyrazila už v 7 30 pěšky a potkali jsme ji u továrny . Když jsem se jí zeptal proč má sebou ten velký klacek, že vypadá jak Gandalf , tak celá vyděšená nám řekla ,že jí napadl pes a roztrhl jí kalhoty. Ten pohled na kilometrové čajové plantáže mi připomnělo , když jsem byl na Srí Lance. Naprosto famózní a dechberoucí. Po kochání se, jsme zašli na řízenou prohlídku celé továrny. Poté nás čekala degustace skvělých čajů a výborného jídla. Jako suvenýr jsme si nakoupili několik plechovek sypaných čajů. Miloše napadlo jít na trek a ke všemu vybral ten, na kterém " loupežník" okradl slečnu z Finska. Cítím, že bude legrace řekl :-) a taky byla, protože cestu zrychtovali nedávné sesuvy půdy. Večer kluci opět pokračovali v popíjení, já jsem bohužel neměl dostatek sil , tak jsem si jen dal čaj a sledoval pana majitele , který nás již po několikáté, stejně jako včera upozornil , že jsme hlučný a vždy řekl..... Piánko okej? No a to už nebyla sranda :-) . Další ráno bylo smutný, protože jsme se loučili s klukama, oni jeli na sever a my do Kuala Lumpur a doufám, že se s nima potkám jak oni říkají " na Mělníku". Cesta busem do Kuala Lumpur byla šílená a ke všemu to hrozný vedro. Moje nervy, že jsme nezůstali v horách. Sehnali jsme hostel v Chinatown a byl jsem překvapenej nastrojeností a přípravou na oslavu nového čínskeho roku ( slaví se asi deset dní). Centrum města není zas až tak velký a spíše takový dost moderní. Fascinovali mě všude mrakodrapy a ze všech nejvíc Petronas Towers, které mám dojem do roku 2006 byly nejvyšší stavbou na světě. Je to mistrovské dílo, na které je radost se dívat. V přízemním patře je veliký obchodák, kde byli značky jako Prada , Gucci, Vuitton atd. Měl jsem na sobě zelené tričko , kterému jsem ustřihl rukávy, staré kraťasy a žabky. Do každého krámu jsem vešel a zkoušel jestli mě vyhodí nebo alespoň to naznačí a ono přesně naopak. Chovali se ke mě jak kdybych tu chtěl nechat půl mega za boty a bundu. Večer jsme se procházeli po China Townu a všude tu bylo dost jídla, alkoholu a rachejtle tu lítaly jak o život. Bohužel KL mě také dostalo velikým počtem bezdomovců a žebráků, který doslova umírali na ulici. Byl to nepříjemný pocit i pohled a jen doufám, že jim někdo brzy pomůže. Další den jsme se jeli vlakem podívat do Batu caves, což je několik jeskyň vedle sebe. Ta hlavní je úplně ohromná a je v ní několik stovek lidí ( Indů), protože je tu hinduistický chrám. Celé to bylo hodně působivé, včetně toho všudypřítomného bordelu Ivet odjela do Thajska a já jsem se tu potkal se Zuzi. Máme stejný plán navštívit Malajskou část Bornea a Indonézskou Sumatru. Let na Borneo do Kuchingu byl v pohodě a mám dojem , že rok zpátky na této lince spadlo letadlo, tak se hned letělo lépe a klidněji. Kuching je takové hlavní město Malajské části Bornea a odtud se nejčastěji vyráží do rezervací, národních parků a ochranné stanice pro Orangutány. Když jsme dojeli do rezervace pro Orangutány , tak jsem nevěděl co čekat. Podstatně jsem byl mile překvapen a to jak chováním personálu, tak prostředím kde Orangutáni byli. Ochranář vysypal banány na hromadu a čekalo se až Orangutáni přijdou z lesa. Přišel ohromnej samec , který tu prý zranil několik lidí a ochranářů. No když dojedl, tak jsem si řekl hmmm to bylo ale vzrůšo, vidět samce Orangutána jak jí banány a zasmál jsem se tomu. Jenže oni nás rychle zavolali ( bylo nás tak kolem 20- ti ) ať jdeme rychle do džungle na druhé krmící místo. Tady bylo 6 orangutánů včetně jednoho mláďátka. Bylo tak roztomilé, že bych se s ním pomazlil a vzal si ho domů. Bavilo mě jak tam všude lezli po stromech, houpali se po lijánách a lanech. Tohle byla opravdu dechberoucí podívaná v jejich domácím prostředí. Když jsme vyráželi do NP Bako, tak nás upozornili, že je tam málo ubytování a že si to musíme zarezervovat, což je dobré vědět. Lodí jsme dojeli až do parku, kde jsme si vyzvedli klíče od bungalovu a šli si tam dát věci. Po cestě jsme potkali desítky opic a viděli fousaté divoké prase. Hm hm hm tady bude asi živo řekl jsem si. Na recepci nám vysvětlili trasy různých treků, na jaká zvířata si dát pozor a upozornili ať jsme nejpozději v 17 30 zpět a přihlásili se , že jsme zpět a v pořádku.Když mi paní dávala cár okopírované a tragicky ušmundlané mapy tras , tak jsem se nezmohl ani na půl slova, protože jsem tomu nevěřil. Vstup do parku byl 20 ringitů ( 140 kč) , tak jsem čekal alespoň nějakou normální mapku a třeba prospekt. Smůla Kováči a nerozbreč se. Hned jsme vyrazili na trek , který jako jediný je kruhový a je nejdelší (5,8 km 3 hodiny). Po pár minutách jsem byl úplně propocenej. Bylo 34 stupňů a vlhkost 83 %. Chůze v džungli mě náramně bavila. Byli tu vyšlapané stezky, ze dřeva udělané mostíky, dlouhé lávky a taky schody. Kolikrát mi to připadalo jako v Adršpachu nebo v Prachovskejch skálách. Potkával jsem neskutečně mnoho opic, ptáků, hadů, veverek a také divoké fousaté prase, které šlo proti nám a nešlo zastrašit, tak jsme museli ustoupit. Po cestě jsem si všiml potůčku , kde bylo spousta maličkých rybiček. Zkusil jsem tam plivnout a doslova se o to rvaly, tak jsem tam plival tak dlouho než li mě to omrzelo a to že jsem tam byl fakt dlouho :-) Ubytování je tu skromné a sprcha studená, ale to vše dodává na mocnosti tohoto místa a obzvláště večer , kdy se kolem bungalovů pohybují zvířata. Druhý den jsme vyrazili k vodopádům a šli jsme úplně jiným rázem krajiny. Jehličnaté stromky a cesta která byla vodou vymletá do pískovce. Okolo národního parku je spousta hezkých pláží, jenže voda je neuvěřitelně zakalená a ke všemu všude jsou cedule se zákazem koupání kvůli krokodýlům a medůzám. Od 10 dopo do 3 odpo tu je odliv a voda se stáhne o několik desítek metrů. Je to úžasný vidět, jak ta příroda funguje. Odpo mi jeden průvodce ukázal skrýš hadů. Jsou pestře zelený, takže jedovatý a zrovna spí. ( hadi taky spěj jo hm hm hm ). Když se tu člověk prochází po " kempu", tak si připadá jak v safari. Kolem vás se rochněj divoký prasata, lezou opice, zpívaj ptáci , lezou hadi a občas projde nějakej ten Japonec s foťákem. Mrzí mě , že nemůžu být v Malajsii déle a obzvláště na Borneu. Tak si to nechám na příště až sem poletím.

Podstatně Malajsii všem moc doporučuju a pořádně si jí užijte a obzvláště Borneo.

Plus : skvělý lidi, skvělý jídlo, tradice, zvířata, příroda

Mínus : drahé pivo, neuvěřitelné vedro

Jídlo : to bylo pro mě příjemným překvapením. Obzvláště fantastické jídlo u pouličních stánků, kterých je všude požehnaně.

Kurz : 1 ringit 6,7 kč 1$ - 3,6 ringitu. 1€ - 4,2 ringitu

Útrata: za 16 dní 6840 kč ( jídlo, doprava atd) plus 2400 za zpáteční letenku ( Borneo a zpět ), víza jsou zdarma

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.