.... život, ten miluje toho, kdo miluje a zapomíná na ty, kteří zapomínají milovat.

Vietnam : Země rýžových políček a šmelinářů

23. ledna 2015 v 18:41 | Luboš |  Dosud procestované země

Když se řekne Vietnam , tak asi každý si představí válku, kterou tady " provozovali " Američani , aby zase zvýšili své velké a trapné ego " my jsme Amerika , kdo je víc" . Bohužel vzpomínek na válku je tu stále dost a možná více než li v Laosu a člověk se pořád ptá proč to muselo zajít do takových mezí a umřít takových lidí , jen pro zasrané Americké ego. Vietnam je tuze krásná zem plná zajímavých a krásných míst. Vietnamci jsou neuvěřitelně pracovití a jsou i dobří obchodníci a smlouvání je na každodenním pořádku. Jediné co Vietnamci stále neumí je se usmát. Vietnam se zařadil mezi moje TOP země a jsem si jistý , že se sem brzy vrátím.

25.12. v 6 30 ráno jsem vyrazil z Phonsavanu (Laos) dost luxusním busem ( kupoval jsem jízdenku do lokálního nejlevnějšího) a po velmi děsné jízdě, kdy se poblilo několik žen a musím uznat , když už to bylo po několikáté, tak už mi nebylo do smíchu , ale do pláče. Pokaždé když blily, tak to byli zvuky jak kdyby je někdo zabíjel. Moje nervy, musel jsem si zesílit hudbu ve sluchátkách, abych to neslyšel. V 13 20 jsme byli na hranicích, takový klasický Asijský ošuntělý a smradlavý. Přes 2 hodiny nám kontrolovali a prohledávali bus. Hm hm hm. Na Vietnamské straně ta silnice už byla o něčem jiném, zaplať pán bůh nikdo už neblil. V podvečer jsme ve Vinh. Bankomat mi dává jen 2 milióny ( 100$) , ale na jízdenku do Hanoje a večeři to snad postačí. V restauraci na autobusáku mě uvítal stůl, kde seděli 4 borci a obírali dvě uvařené kravské hlavy. Ufffffff. Pozdravil jsem a objednal si Pho Bo, což je hovězí polévka s nudlema. Než jsem se otočil , tak jsem na stole měl panáka . Od stolu " kravských hlav " na mě mávali a něco řvali a jediné co jsem rozuměl bylo slovo vodka. Po jídle jsem dostal další a už jsem si říkal , že bude čas jít. Autobus byl s polohovatelnejma sedačkama, že se dalo i natáhnout, takže to bude jízda. V Hanoji mě přivítalo deštivé počasí, ale naštěstí jsem po chvilce našel rozumné ubytko za 4$. Dnešní největší zážitek jsem měl z návštěvy věznice, kde mimo jiné bylo uvězněno desítky amerických pilotů, kteří o této věznici říkali, že je to "Hilton" v Hanoji. Je smutné , že se Vietnamci chovali k lidem , který jim bombardovali zem lépe, než- li ke svému lidu. Dnes je úterý a potkal jsem se tu s Terez, se kterou budu cestovat po Vietnamu. Během dne jsem navštívil velice zajímavé historické muzeum a mausoleum Ho Či Mina, které poukazovalo na jeho život a co vše dokázal. Když zapadlo slunce, tak před katedrálou sv. JOSEFA se uspořádala vánoční besídka. Byl to pro mě fantastický zážitek a překvapení. Další překvapení mi přivezla Terez a to v podobě dvou plechovek Plzeňského piva a několik kil cukroví. Pro mě to byli skvělé vánoce. Byl čas se hnout , protože se blížil silvestr, který jsme nechtěli strávit v Hanoji , ale v Halong bay a to konkrétně na ostrově Cat Ba. Busem 3 hodky a pak jsme 5 hodin brouzdali lodí v Halong bay mezi ostrůvkama, což podle mého je pro každého nezapomenutelný zážitek. Je to jako z jiného světa, člověk jen žasne a nechápe. Cat Ba je ohromný ostrov a bydlet se dá víceméně jen na jihu ostrova. K mému překvapení je to tu hodně levné a sehnali jsme nádherný pokoj za 28 $ na 4 noci. Celé 4 dny byli fantastické, protože jsme jezdili kajakem mezi ostrovama, na motorce objevovali celý ostrov a byli na treku v Národním parku, který je opravdu nádherný. Silvestr byl taky hezký, protože majitel hotelu nás všechny pozval na společnou večeři a popíjení. Byla neuvěřitelná legrace a to i v momentě, kdy jsme v salátu objevili nakrájené kuřecí pařáty. Celý večer byl úžasný, teda do té doby co si pamatuju, protože jsme zde potkali 8 Čechů a byla to neskutečná párty. Ráno mi pan domácí řekl, že jsem prý spadl ze schodů a celkově byl divnej. No pardón tedy :-) . Na pokoji jsem objevil i prázdnou lahev od rumu a několik plechovek od piva. Tvrdý alkohol moc extra nepiju, jen při vyjměčných situacích a většinou to pak dopadá velkým " oknem " a nějakým průserem. Podstatně nebylo mi celý den do skoku a po shlédnutí několika videí, na kterých jsem dělal jen ostudu mi nebylo ani do smíchu :-) ještě, že zítra jedeme pryč. V Hanoji jsme byli lehce po poledni a hned koupili lístky na noční bus do horského městečka Sapa a nakoupili menší sváču. Po brouzdání jsem byl vyprahlej jak velitel pouště a srovnal jsem se několika pivama.
V Sapě jsme byli ve 4 ráno a řidič nám řekl, že jestli chceme tak můžeme v buse spát do 7 hodin, což bylo skvělý, protože venku je 6 stupňů a všechny hotely jsou ještě zavřené. Po sedmé hodině jsme vyrazili hledat guest house a byl to vskutku zážitek. Vietnamci totiž slaví nový rok a tady je to ideální místo na pořádnou oslavu a tudíž je tu všude plno a nebo pekelně draho ( pokoj za 50$ ). Naštěstí si nás na ulici všiml jeden Vietnamec jménem Ben ( byl radši když mu lidi říkali mistr Ben :-) ) a řekl nám , že má volný pokoj za 15$ a mají i vyhřívané postele. Doufal jsem , že nemyslel vyhřátou postel po nějakém teplouškovi . Když jsme došli do hotelu , tak po chvilce přišel a začal se tvářit jako malé dítě, které udělalo průser a prosí o odpuštění. Žádný pokoj nakonec nebyl, ale nabídl nám jeho , který je v 5 patře a nemá sprchu a vyhřívané postele (cena 5$) a od zítra, kdy končí oslava si můžeme vybrat jakýkoliv pokoj. No co zbývalo. Pronajali jsme si motorku a vyrazili se kouknout po okolí, dnes byla lehčí mlha , takže nešlo vidět tak do dálky, ale ta rýžová políčka a terásky byli fakt nádherný. Odpo jsme zajeli do vesnice kde žijí Hmongové, který se vyznačují svým způsobem života a pestrým oblékáním. Za vesnicí je i jeskyně, před kterou čekají Hmongové, aby vám mohli za penízky půjčit baterku, jenže my měli svojí, tak jsme s úsměvem odmítli. Jeskyně byla ohromná a snad měla i nekonečné chodby, jen mě zarážel ten bordel v ní. Další den jsme na motorce vyrazili směr čínské hranice a natrefili na neuvěřitelně ošklivé město Lao Cai. Po cestě zpět jsem se Terez zeptal jestli nechce řídit a řekla že jo. Upozornil jsem jí ať dává pozor na štěrk a bahno. Při jízdě jsem se kochal krajinou a fotil a najednou jsem válel sudy na silnici. Terez podjelo přední kolo. Kouknul jsem jestli je v pořádku a šel odtáhnout motorku ze silnice. Místňáci koukali, jak kdyby přistáli mimozemšťani. No oprášil jsem se, nasedli jsme na motorku a jeli zpět do Sapy. Na Terez šlo vidět , že jí to mrzí, ale co, stane se to a jsme oba v pořádku, takže pohoda. Při cestě zpět nás odchytla velká parta mladých Vietnamců, který si opékali párky, tofu a ryby a řekli ať se najíme s nima. Pak se s náma začali fotit a celkově to bylo úžasný a oni se furt něčemu smáli asi tomu mýmu nosu nebo že jsem byl takovej ušmudlanej. Druhý den jsme šli na "trek" , jak říkají místnáci , aby jsme viděli zdejší vesničky, a celé se to přitom jde jen po asfaltce. To nám ještě říkali, že musíme mít průvodce, asi aby nás upozorňoval na kamínky na silnici :-) Došli jsme do vesnice Tavan a to bylo neštěstí. Měla to být Hmongská vesnička plná místňáků, ale byli tam jen Vietnamci, který vám až nechutně nutili jejich trapné a fejkové výrobky. Kolikrát to bylo na pěst, protože vedle nás šli stovky metrů a pořád hudrovali a nabízeli. Byl čas odejít jinak bych zabíjel. Cestu zpět jsem vybral přes hory a rýžová políčka a to byl zážitek. Večer odjezd opět do Hanoje , ze kterého pojedeme dále na jih. Když jsme brzy ráno vystupovali v Hanoji , tak jsme byli svědky rychlého a brutálního okradení dvou Japonek motorkářem , který pak rychle ujel. Odpoledne jsem již potřetí potkal ty samé Čechy a pokaždé v jiném městě ( Cat Ba, Sapa, Hanoi). Jsou strašně super. Nočním busem jsme se přesunuli do nezajmavého města Dong Hoi, kde nás vysadili v 4 50 ráno a po předešlé zkušenosti dávali pozor na své věci. V prvním hotelu jsem na zemi vzbudil rečepční a po ubytování jsme půjčili motorku a vyrazili směr jeskyně Phong Nha a Thieng Duong. Jsou to jedny z největších jeskyň ve Vietnamu , ale i v Asii. Celou cestu ,což bylo 70 km, brutálně pršelo. Každá kapka byla jako jehlička , která se zabodávalo do mého obličeje a nosu. Přes brýle jsem kolikrát nic neviděl a tak nějak doufal, že se nám nic nepřiplete do cesty. Vstupné do Thieng jeskyně bylo 250 000 ( 250kč) a opravdu to stálo za to. Je to ohromná , dlouhá a nádherná jeskyně. V životě jsem žádnou podobnou neviděl. Měli jsme štěstí, protože tu nebylo moc lidí a užívali každou minutu. Cesta zpět byla snad ještě horší. Připadalo mi , že snad pršelo i zespodu. Obličej jsem měl od kapek tak znecitlivělej, že jsem se nedokázal ani usmát.Další ráno jsme vyrazili busem do Hue a vysadili nás 6 km za městem, moje nervy. Nezbylo nic jiného než li vzít moto taxi a když jsem řidičovi ukázal svou velkou krosnu, tak jen řekl no problem. V Hue je největším lákadlem staré město jménem Citadela. Bohužel město Hue bylo těžce zdevastováno během války a v Citadele ze 160 ti budov zůstalo jen 10 originálních a ke všemu jsou skoro prázdné. Je to hrozná škoda a nezbývá nic jiného než li si představovat , jaké to tu asi bylo. Nedaleko od Hue je městečko jménem Hoi An, na které jsem se hodně těšil. Má velmi staré a krásné centrum. Člověk se tu cítí opravdu dobře i večer , kdy jsou baráčky osvětlené nádhernými a barevnými lampióny, jen to tu má jednu malou chybu, která tu kazí tu " romantiku" a to jsou bary s hlasitou disko hudbou. Kousek od Hoi Anu je hinduistický chrámový komplex jménem My Son. Já jsem tam ani nešel, protože jsem jich dost viděl v Indii před 4 rokama a Terez tady z toho byla zklamaná, že prý je to malé a nic moc. Velkou atrakci v Hoi Anu je tzv. Fresh Beer a cena je 4000-5000 ( 4-5 kč ), který jsme si každý den bohatě dopřávali. Odtud jsme se přesunuli nočním busem do města Nha Trang, ze kterého jsem měl menší obavy, protože ho prý ovládají Rusové. Ranní uvítání bylo v azbuce, moje nervy to snad ne. Veškeré krámy, restaurace, hospody a hotely měli jako první menu v azbuce , pak vietnamštině a až pak v angličtině. Bylo opravdu divné vidět a slyšet mluvit Vietnamce rusky. Město není nikterak zajmavé kromě hezkých pláží, kde se povalují jen a jen Rusové. Další den jsme na motorce vyrazili směr do 140 km vzdáleného horského města Dalat. Půjčení motorky bylo obtížné, protože nikdo nechtěl půjčit motorku na takovou vzdálenost a hlavně do hor , kde je převýšení z nuly do 1600 metrů a když už, tak za trojnásobnou cenu. Holt musel jsem lhát a paní utvrdil, že budu jezdit dva dny jen po městě. Motorka dostávala docela záhul, ale cesta stála za to, viděli jsme nespočet vodopádů a nádherných scenérií. Po cestě se ochladilo na 7 stupňů a byla taková mlha, že jsme jeli tak pomalu, že by nás předjel i člověk na vozejčku. Čím víc jsme se blížili k Dalatu tím větší byla koncentrace skleníků a tím se měnil ráz a krása krajiny. Připadalo mi to jako v El Ejidu ve Španělsku, kde jsem byl před pár lety. Všude kam oko dohlédlo byly jen skleníky a byl to otřesnej pohled. Další " "dominantou " je ohromné nákupní centrum. Ještě že je tu alespoň veliké jezero , které to tu trošku zpříjemňuje. Cestou zpět začalo něco chrastit v zadním kole. Díky svému švýcaráku jsem povolil kryt od řetězu a zjistil, že máme zničenou rozetu. Chybělo několik zubů a ty co zbyly, tak byly skoro zničené. Myslím , že díl Mekgajvera , kde spravuje motorku švýcarákem jsem neviděl, tak jsme začali hledat pomoc u místňáků. Místní "automechanik" mi řekl, že náhradní rozetu nemá a že další servis je až za horama desítky kilometrů odsud. Utáhli jsme řetěz na maximum a poté se mě zeptal jestli věřím v boha, odpověděl jsem , že vždy když mám problém nebo jsem v průseru, aby mě z něj dostal a pak jediný co dodal bylo : teď máš problém , tak se pomodli a snad dojedete. Celou cestu jsem jel opatrně a pomalu a na servis si vzpomněl až v Nha Trangu, když jsem vracel motorku se slovama děkuji je to super stroj :-) . Poslední město na naší ose Vietnamem je Saigon. Autobus nás ráno vyhodil doslova v turistickém centru a tak nebylo těžké najít fajn hotel. Ani jsme si nevybalili a vyrazili lokálním busem do Cu Chi tunelů, které se začali budovat už při válce s Francií a při válce s Amerikou se "rozrostly" na 200 km. Náš průvodce byl naprosto skvělej a dokonce uměl pár slovíček česky. Tunely byly opravdu úzké a maličké, jak říkal průvodce "Vietnam size". Byli geniálně maskované a vymyšlené. Obzvláště mě zaujalo, když povídal jak se připravovali pasti na Američany.Velká vychytávka byla, že Vietnamci nosili věci po Amerických vojácích a myli se jejich mýdlem, takže je pes horko těžko vyčenichal. Podstatně bych tam nechtěl žít několik let a zažívat každodenní bombardování. Cesta zpět do Saigonu byla trošku zpestřením, protože jsme si spletli číslo busu a tenhle nás dovezl na druhej konec města. Saigon je v rámci mezí zajímavé město a hodně zajímavá je tady pošta, kterou navrhoval pan Eiffel a taky katedrála Notre Dam. Co jsem vůbec nepochopil bylo milióny motorek na silnicích. Bylo to jak koukat na mraveniště. Jeden borec mi říkal, že v Saigonu je prý 8 mil. motorek. Náš čas ve Vietnamu se chýlil ke konci a byl čas se přesunout do Kambodži. Vietnam mi bude chybět, je to zajímavá a nádherná země, která má určitě turistický boom ještě před sebou.

Vietnamská kuchyně: Vietnamské jídlo je opravdu velice chutný zážitek. Každý den tu byl pro mě kulinářský zážitek, obzvláště v pouličních vývařovnách. Bohužel v jednom stánku v Hanoji jsem viděl i opečené psí tělo, co dodat prostě někomu to chutná. Vietnamská gastro kultůra sahá i do takových mezí, že se při jídle krká , prdí a neuvěřitelně mlaská, což mě štvalo úplně nejvíc a kolikrát bych rozdával facky. U přímořských měst byla úplná fantazie ochutnávat jejich jídla, která byla z chobotnic, krevet, humrů, krabů , žab a různých ryb. Po Francouzech tu zůstala "kultura" plněných čerstvých baget.

Smlouvání : je až absorudní o co vše tu člověk musí smlouvat, ale já jsem se nedal a vymyslel jsem na ně taktiku a měl jsem skoro vše o polovinu levnější. To že se ve Vietnamu " zdražuje " není ani tak inflací, ale bohatýma turistama, který vždy zaplatí to, co si každý Vietnamec řekne a občas člověk žasne nad tím co si dokážou říct třeba za neperlivou vodu. Po pár dnech mě to naopak začalo bavit a musím uznat , že i několik Vietnamců jsem vytočil k nepříčetnosti, což mě bavilo , protože jsem jim vracel to, že ze mě dělali debila , kterého můžou snadno okrást.

Doprava: Každý asi někdy viděl fotku z Vietnamu , na které je několik desítek motorek a aut , které se rychle hemží ulicí a někdy to působí až chaoticky. Ono to i tak nějak chaotické je a vše funguje na vzájemném respektu a s mýma zkušenostma z Prahy, kdy jsem tam brázdil ulice na skútru, se mi to teď hodilo. Člověk se rychle otrká a nesmí mít strach. Kolikrát jsem viděl i ošklivé nehody, ale podle mě způsobené tím, že na motorkách vozí nesmyslné náklady, které je buď převažují nebo jsou ty náklady tak objemný, že se někde zaháknou nebo o něco štrejchnou. Jednou z věcí také je, jak takovou silnici přejít. Dlouho čekat nemá smysl , ale stačí jít pomalu a oni se vždy vyhnou. Fascinujicí to bylo , když člověk přecházel 4 proudou silnici :-)

Plus : fantastické jídlo, nádherná a zajímavá krajina, fajn lidi, pohostinnost

Mínus : až neuvěřitelně otravný prodejci , všude Rusáci , bez úsměvu

Kurz : 1$ 21,540 1€ 25, 760

Ceny : točené pivo 0,33l 5 kč, plechovkové 0,33l - 9 kč, 1,5l vody - 8kč, benzín 18 kč, polévka Pho Bo 35 kč, plněná čerstvá bageta 15 kč

Náklady : za 24 dní 11 420 kč za ubytko, dárky, jídlo , pití, výlety a ještě + 1200 kč za víza

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Milan Milan | 26. srpna 2015 v 17:40 | Reagovat

Chce to taky mimo turistické destinace, než ty co si vypsal. Tohle jsou největší spoty ve Vietnamu, takže i Rusové a okrádačky jsou zde běžné. Vietnam je však velký a má spoustu jiných zajímavých míst.

2 Ronaldvob Ronaldvob | E-mail | Web | 16. března 2018 v 22:30 | Reagovat

заработок в интернете легальный
: https://vk.com/@-163526156-kak-zarabotat-v-internete-svoi-pervye-150000-rublei-za-mesya

3 TristanWaisy TristanWaisy | E-mail | Web | 22. března 2018 v 20:36 | Reagovat

заработок в интернете 300 рублей в день
: https://sites.google.com/site/realnyjzarabotokvinternete777/

4 TristanWaisy TristanWaisy | E-mail | Web | 23. března 2018 v 0:33 | Reagovat

заработок в интернете робот

5 Stephenwen Stephenwen | E-mail | 7. června 2018 v 23:53 | Reagovat

ламинин цена купить, препарат ламинин, Ламинин. Laminine LPGN, LifePharm Global Network предлагает Новый маркетинговый (компенсационный) план с 1 апреля 2018. инструкции по применению, лекарства, особые указания, побочные эффекты, передозировка, применение, показания. Но Уже есть аналог, дешевле в 4 раза. Смотрите на сайте http://1541.ru

<a href=http://1541.ru>AminoBoosters единственный в Мире натуральный продукт из оплодотворенного куриного яйца, способный спасать тяжело больных с самыми разными заболеваниями тогда, когда медицина бессильна. Дешевле ламинина в 4 раза</a>

<a href=http://1541.ru>Only for USA in Russian Analogue of Laminine AminoBoosters (aminopure) are 4 times more affordable as Laminine by LPGN</a>

<a href=http://1541.ru>Заработок без вложений, без обяз. ежемесячных покупок и Асолютно без приглашений, если пожелаете. Скайп evg7773 Работаем с Аналогом Ламинина 1 в 1, но дешевле чем Laminine LPGN  в 4 раза. Продукт спасает, Когда медицина помочь не Может априори</a>

6 robertoum4 robertoum4 | E-mail | Web | 13. června 2018 v 5:17 | Reagovat

Updated put forth number:

7 Robertevomy Robertevomy | E-mail | 16. června 2018 v 7:36 | Reagovat

Раны и ламинин, Нейродермит и и чудо AminoBoosters ( AminoPure) это замена Ламинина (Laminine LPGN), но в 4 раза дешевле и сильнее. Все от д-ра Eskeland  http://1541.ru skype evg7773

Only for USA in Russian Analogue of Laminine AminoBoosters (aminopure) are 4 times more affordable as Laminine by LPGN http://1541.ru/rz1.html

<a href=https://www.getyourboomback.com/#_l_2ps>Kup Analog Lamininu AminoPure (AminoBoosters) w Polsce tansze 4 razy</a>

CrowdFunding International (eu) SKAM. Does not pay out money.(Краудфандинг)Мошенники. Не платят.

8 jeaniepb1 jeaniepb1 | E-mail | Web | 16. června 2018 v 9:44 | Reagovat

New naked pictures
  erotic jokes pornos sex sites erotic actress erotic sport

9 Stephenwen Stephenwen | E-mail | 22. června 2018 v 11:43 | Reagovat

Замена ( Аналог) ламинину, это AminoBoosters ( AminoPure) 1 в 1, но дешевле в 4 раза и выпускается Только на знаменитом  Экстракте YТE.
В 1 капсуле 400 - 420 мг, а  в ламинине 200.  Мир узнал о Ламинине в 2011 году, когда его начали выпускать на норвежском экстракте YТЕ из инкубированного оплодотворенного куриного яйца,  который  создал д-р Эскеланд. Ламинин творил чудеса в восстановлении здоровья там, где медицина ничего не может сделать априори. Название продукта не важно. Главное, что Восстановление ( не лечение) дает именно Экстракт YТE, его количество в 1 капсуле. Это почти панацея, настолько хорош экстракт. Можно не верить, но факты есть факты. И отзывы в интернете говорят об этом. Главный минус Ламинина -  Дорого, так как для получения эффекта пить надо МНОГО. А заработать хотя бы $200 в МЛМ Laminine LPGN могут немногие.  Пришло время более дешевого и эффективного Aminoboosters ( AminoPure) на том же сырье, тоже д-р Эскеланд, та же технология. И заработок без обяз. ежемесячных покупок, без копейки затрат, без приглашений,  на пассиве с 1-го шага доступен любому. Это партнерка.
Консультации по скайпу evg7773
Подробно на сайте http://1541.ru

Analogue of Laminine AminoPure (AminoBoosters) are 4 times more affordable as Laminine by LPGN. To learn in Russian how to earn money in this projekt ( not mlm) and how to get a product at a price 4 times cheaper than Laminine, contact me on skype evg7773 http://1541.ru
English Buy http://1541.ru/rz1.html

10 otvak otvak | E-mail | Web | 27. června 2018 v 3:13 | Reagovat

Перед тем как начать к накатыванию, мускулы груди необходимо
расслабить  <a href=https://massage-relaks.ru>массаж ролики  день прекрасных дам</a> .  Все движения
осуществляют в противоположных направлениях <a href=https://massage-relaks.ru/catalog/Massazh-metro-Sokolniki>массаж метро Сокольники</a> .
Эротический массаж для женщин в Москве...

ero-kupidon com ›…eroticheskij-massazh…zhenshhin/
Эротический массаж для женщин — подарок изысканный и незаезженный. Такой отдых в Москве не только неповторимо расслабляет, но и доставляет немало чувственных удовольствий. Опытные массажистки имеют представление, как вести сеанс, каким образом подготовить женщину и какие действия за какими производить, чтобы обеспечивать поистине незабываемые ощущения, взрывные эмоции. Есть два главных правила для тех, кто делает эротический массаж женщине — нежное и неторопливое отношение. Хороший эромассаж требует правильного подготовительного этапа: Договаривайтесь о визите, чтобы девушки подготовили подход...
#биологические часы #массажмагнитогорск   #дамоборудование https://massage-relaks.ru заразиться кунилингус  порно фото девственниц  массаж с окончанием ручками много женщин

темрюк девушки досуг эротический массаж с оргазмом негр прет русскую

11 Robertevomy Robertevomy | E-mail | 27. června 2018 v 18:04 | Reagovat

Панкреатит и и чудо AminoBoosters ( AminoPure) это замена Ламинина (Laminine LPGN), но в 4 раза дешевле и сильнее. Все от д-ра Eskeland  http://1541.ru skype evg7773

<a href=http://1541.ru>AminoBoosters ( аналог ламинина 1 в 1 )единственный в Мире натуральный продукт из оплодотворенного куриного яйца, способный спасать тяжело больных с самыми разными заболеваниями тогда, когда медицина бессильна. Дешевле ламинина в 4 раза</a>

Only for USA. Analogue of Laminine AminoBoosters (aminopure) are 4 times more affordable as Laminine by LPGN http://1541.ru/rz1.html

12 angieng3 angieng3 | E-mail | Web | 1. července 2018 v 15:07 | Reagovat

Just started fresh occupation:

13 kathievo60 kathievo60 | E-mail | Web | 13. července 2018 v 9:46 | Reagovat

Disengage porn pictures
  xx sex videos online malayalam sex stories read bonanza high school contact info mother fickt boy sex

14 citalopram 20 mg citalopram 20 mg | E-mail | Web | 15. července 2018 v 13:56 | Reagovat

citalopram 40 mg

15 ranitidine 150 mg ranitidine 150 mg | E-mail | Web | 17. července 2018 v 13:37 | Reagovat

ranitidine 150 mg

16 ranitidine 150 mg ranitidine 150 mg | E-mail | Web | 17. července 2018 v 18:47 | Reagovat

ranitidine 300 mg

17 meloxicam 7 5 mg meloxicam 7 5 mg | E-mail | Web | 18. července 2018 v 7:01 | Reagovat

meloxicam 7 5 mg

18 meloxicam 7 5 mg meloxicam 7 5 mg | E-mail | Web | 18. července 2018 v 11:07 | Reagovat

meloxicam 15 mg

19 naproxen 500 mg naproxen 500 mg | E-mail | Web | 19. července 2018 v 10:39 | Reagovat

naproxen 500 mg

20 MichaelKap MichaelKap | E-mail | Web | 6. srpna 2018 v 2:51 | Reagovat

<a href=https://www.vbtracker.org/>tracking viber users</a> - track viber messenger, viber tracking

21 AlbertJoync AlbertJoync | E-mail | Web | 20. srpna 2018 v 16:07 | Reagovat

<a href=https://cardswm.com/>как пополнить кошелек webmoney с карты сбербанка</a> - виртуальная карта вебмани в украине, webmoney чек.

22 Derekelure Derekelure | E-mail | Web | 31. srpna 2018 v 17:54 | Reagovat

<a href=https://dari-morya.ru/suveniry/magnity/>сувенир магнит оптом</a> - купить морскую звезду для декора, купить брелок сувенир

23 Thomasfouch Thomasfouch | E-mail | Web | 5. září 2018 v 6:07 | Reagovat

<a href=http://proxyelite.biz/en/>lease of proxy</a> - elite proxy buy, buy Ukrainian proxy

24 MathewEmade MathewEmade | E-mail | Web | 16. září 2018 v 4:40 | Reagovat

<a href=https://www.affiliate-programs.biz/content-locking-marketing/>Content locking marketing</a> - Adult traffic arbitrage, ecommerce CPA marketing

25 AntonioBon AntonioBon | E-mail | Web | 17. září 2018 v 10:16 | Reagovat

台北-中和【均媄醫美診所】─台北微整形、童顏針、玻尿酸最推薦的醫美診所! http://micro-plastic.com/

26 GeorgeJut GeorgeJut | E-mail | Web | 21. září 2018 v 2:54 | Reagovat
27 Scottwhils Scottwhils | E-mail | Web | 3. října 2018 v 16:37 | Reagovat

How about the shopping site Wirisi?

28 Thomassnabs Thomassnabs | E-mail | Web | 6. října 2018 v 16:06 | Reagovat

<a href=http://accounts112.ru/>bitcointalk</a> - exchange bitcoin, форум bitcointalk

29 Williamplunk Williamplunk | E-mail | Web | 7. října 2018 v 13:52 | Reagovat

<a href=https://Cashobnall.cc/showthread.php?p=17872>купить карту банка</a> - куплю обналичку, осуществим транзит с ооо на ип

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.