.... život, ten miluje toho, kdo miluje a zapomíná na ty, kteří zapomínají milovat.

Kosovo je Kosovo

15. června 2014 v 15:52 | Luboš |  Dosud procestované země

Na zítra jsem si ze Skopje koupil jízdenu do Prištiny(330 denárů 5 €), která je v Kosovu. Ráno ohromná snídaně a loučení s lidma z hostelu. Čekal bych bus a my jedeme trazitem, ještě že jsme jeli jen 2 hodky. Na autobusáku v Prištině se mě ptá starší pán jestli nechci pomoct, tak mu říkám ulici a název hostelu. Jdu stejnou cestou , tak ti to ukážu řekl. Po cestě si povídáme o situaci v Kosovu a vypráví mi i o své práci profesora na místní univerzitě. Prý má plat 300euro hm hm hm radši jsem mu ani nevyprávěl o svém platu. Z hostelu jsem zklamaný, není tu moc lidí a je takový nudný. Priština je nic moc velké město, spíše šedivé a plné krámů, které nabízeji většinou fejky. Myslím, že ale za navštívení stojí nejstarší mešita a univerzita. V úmorném vedru navštevuji jednu hospodu za druhou a zkouším různá piva a jídla. Za mega burger s hranolkama tu chtějí 1,5euro a za pizzu 2 eura. Dnes jsem si poprvé tak nějak vzpoměl na domov. Co asi dělají moji přátelé a rodina. Vznikla i otázka proč jsem vlastně odjel , u které jsem celý večer přemýšlel a došel k zajmavému názoru a myslím, že nevím jestli někdy dokážu s cestováním přestat a jestli vůbec...... se vracet. Večer je tu Beerfest, ale nejdu tam, páč jsem úplně vyřízenej a postačil mi nádhernej ohroňstroj, který byl na počest politické strany , která vyhrála volby.
Ráno jdu na autobusák, abych se přesunul do Prizrně a po cestě potkávám stanoviště taxikářů a jeden se mě ptá jestli chci svézt a další co stojí vedle něj ho přeruší a říká No no.... i have legs ... a usmál se na mě, protože přesně tohle jsem mu řekl včera když jsem tu šel a on se mě ptal jestli chci svézt. Osobně taxikáře k smrti nenávidím, jsou to největší sráči , který by vás okradli o poslední pětník. Bůh ví proč ještě nemám zbrojní pas. Podstatně lidi a to včetně taxikářů jsou tady hrozně v pohodě. Neexistuje , že by vás někdo na přechodu nepustil nebo nedej bůh zatroubil. Cesta do Prizreň trvala něco přes hodku a půl. City hostel jsem našel hnedka a jsem nadšený, protože je čistý a na klidném místě. Dávám sprchu a vyrážím na Priznický hrad, ze kterého je neuvěřitelný výhled na celé město. Potom navštěvuju i různé mešity a kostelíky, kterých je tu dostatek. Je 36 stupňů. Na každém rohu dělají burgery a neodolávám a dávám další a zapíjím vydatným jogurtovým nápojem Ayran. Celé město je hezké a celé to tady umocňuje protékající řeka u hlavní třídy. Den utekl jak voda a nakonec jsem zůstal s jedním francouzem, který měl umělou jednu ruku a na recepci v hostelu jsme se docela opilii.
Ráno mi nebylo moc do skoku a do toho nesnesitelné vedro. Na recepci nikdo nebyl, takže nebyla ani snídaně, která byla v ceně. Kousek od centra začíná stezka, která vede proti proudu řeky a pak se prudce zvedá z druhé strany ke hradu, ale jde se lesíkem ve stínu. Na hradu jsem si lehnul a usnul :-) Scházím to směr k centru a jdu do své oblíbené burgrárny. Pamatují si mě a už vědí, že hodně salátku, víc cibule a sýra a bez majonézy, cena 1,5 eura.Pobavil mě systém práce, jeden jen griluje, druhý jen připravuje a třetí ( ten nejtlustší) jen kasíruje. Je tu hodně Albánců a v podvečer dokonce na hradě vyvěšují albánskou vlajku. Zatím jsem tu nezaregistroval nejaký problém a nedej bůh na nějakého turistu včetně mě. Vzpoměl jsem si, že když jsem přijížděl, tak jsem z busu viděl vojenskou základnu KFOR. Jdu k ní a je fakt ohromná, dělám fotky a místní, kteří mě vidí, tak jen kroutí hlavou, protože tu je ohromná cedule signalizující nefotit. Dokonce si dělám i selfie video s projíždějící kolonou obrněných aut. :-) Přemýšlím , že bych tu ještě jeden den zůstal, jenže co tady. Večer trávím na terase hraním na kytaru.
V 9 ráno odjíždím busem zpět do Skopje. Bylo to tu krásný a tímto se i loučím s Kosovem. Prosím nekoukejte na televizní zprávy a neposouchejte ty chytrolíny, kteří tu ke všemu nebyli, že je tu válka a jak je to tady nebezpečné. Jsou tu nádherné hory,města, ženy a je to tu opravdu levné. Vyserte se konečně na Chorvatso atd. A jeďte tam, kde to za něco stojí.

Zajmavosti: Ač vám kdejaký pobuda bude vyprávet, že je to tu nebezpečné, tak opradu není.
Město Prizreň patří mezi 10 evropských měst, kde je nejlepší " nightlife"
Oproti okolním státům, mají nádherné silnice Jih země je naprosto bezpečný.

Plus : hodně levná země
zatím nejhodnější a nejlepší lidi
bez odpadků
jestli jsem někdy mluvil o hezkých ženách, tak tady je to extrém, nemám slov

Mínus: nevím co bych vytknul

V Kosovu se plati eurem a viza nejsou potřeba

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.