.... život, ten miluje toho, kdo miluje a zapomíná na ty, kteří zapomínají milovat.

Země hor a jezer, vítejte v Chorvatsku

22. května 2014 v 20:56 | Luboš |  Dosud procestované země

Je 16. Května 8 hodin ráno a přemýšlím na co jsem ještě zapoměl nebo nevyřídil než-li odjedu, abych to stačil vyřídit.Dnes mám sraz ještě s pár přáteli , aby jsme se rozloučili a musím dokoupit svačinu na cestu. Na 8 večer jsem se domluvil na odjezdu do Záhřebu s jedním borcem , který tam jede taky a má volné místo v autě. Z České republiky nás vyprovodilo deštivé počasí, ale chmurné chvilky jsem zaháněl pitím Plzeňského piva. Koupil jsem si jich 9, přeci jen nás čeká 12 hodin cesty a potřeboval bych na chvilku usnout :-) . V Záhřebu nás přivítalo deštivé počasí a po těch pivech mi nebylo taky zrovna do skoku. S poděkováním jsem se rozloučil a vyrazil vstříc Záhřebu. Toto město bych zařadil spíše do moc nezajmavých, páč jediné co dokáže člověka zaujmout je ohromné pohoří, které se tyčí nad městem a ohromný kostel. Po dvou procouraných hodinách jsem si dal jednoho vyprošťováka, které pro mě bylo vysvobozením a zamířil jsem na autobusák , abych se odtud dostal na Plitvická jezera, která jsou jedním z největších lákadel Chorvatska. U hlavní brány bylo asi tisíc lidí, což bych mimo sezónu nečekal, vstupné je 110kn (360KČ) , ale vtipně jsem ho neplatil ,páč jsem byl omylem přiřazen k monstrózní německé skupině a tímto bych jim chtěl i poděkovat. Nár. park Plitvických jezer a vodopádů je neuvěřitlně velký a po přemisťování lze využít minibusy a lodě. Člověk si tady hned vzpomene na některé scény z Vinetua a musím uznat , že vidět to naživo je fakt zážitek. V 8 večer jsem se dostal do města Zadar, ke kterému jsme se dostali přes NP Paklenica kde byli vidět ještě zasněžené vrcholky hor. Zadar je nádherné přímořské město , kde jsem poznal svého prvního japonského kamaráda ( jméno si nepamatuju řikal jsem mu my friend ), který vyprávěl , že dostal od rodičů dost peněz , tak se rozhodl poznat svět. Loučení proběhlo v momentu, kdy já jsem šel do hostelu za 8 euro a on do 4* hotelu :-) . Ráno po vykouknutí z okna se mi hned zlepšila nálada, bylo nádherně, tudíž čas vyrazit do Splitu. Po dvouhodinovém stopování bez úspěchu jsem usoudil , že tudy asi cesta nevede, ale jeden kluk z Polska , kterého jsem potkal u nádraží mě ujistil , že takhle projel celé Chorvatsko a ať se k němu připojím a budeme stopovat spolu, po dalších dvou ztracených hodinách jsem nasedal do autobusu směr Split, protože není čas ztrácet čas.

Ve Splitu jsem strávil nádherné dva dny a tohle město má své kouzlo a stojí za navštívení. Docela mě zaskočil i velký počet japonských turistů , když není sezóna. Na Split budu obzváště vzpomínat, protože jsem si díky své šikovnosti zničil své brýle za 4 tis. :-) a dnes i rozřízl nohu v moři, které mimochodem mělo tak 17 stupňů.

Další zastávka byla v Dubrovníku, cesta trvala 5 hodin(115kn). Už samo o sobě to slovo zní, tak mocně a tajemně. Už při příjezdu vás překvapí neuvěřitelný a podle mého názoru přehnaný most, ale budiž. Vše vynahradil pohled na staré město. Je to fakt nádhera. Vstupné se neplatilo, což mě překvapilo, páč v Chorvatsku se platí i za prdnutí. Celé 3 hodiny jsem strávil procházením se po pevnosti a starém městu a pak jsem šel pár kilometrů za město udělat panoramatickou fotku. Byla to nádhera, jen tak sedět na lavičce, koukat na celé město a představovat si , jaké to tady muselo být dříve. Město nabízí spoustu vymožeností např. lanovku, svezení limuzínou a nebo daleké výlety lodí. Po dni a půl stráveném v tomto fascinujím městě, se tím i loučím s Chorvatskem a je čas se přesunout do města Herceg Novi, které leží v Černé hoře.

Kdyz to vše dám na plus a minus, tak plus : za přírodu a neuvěřitelne čisté moře i města

nikde nebyl problém se domluvit anglicky

minus : za chování chorvatů k turistům, nikdy žádný úsměv

A to je úsměv přeci zadarmo

Chorvatsko nepatří mezi nejlevnější země a opravdu
Se tu platí úplně za vše

Tím neříkám, že jsem se někdy cítil v nebezpečí nebo že by mě někdo ohrožoval , naopak je to bezpečná země.Podstatně si myslím, že Chorvatsko určitě stojí za navštívení.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.